Lions Club Pajottenland is een onderdeel van de wereldwijde organisatie “Lions International”, die in de VS is ontstaan in 1917 onder impuls van Melvin Jones.

L.C. Pajottenland werd opgericht op 18 juni 1981 met als peterclubs L.C. Wezembeek Ruwendaal en L.C. Halle. Onze eerste voorzitter was Robert De Duffeleer. De club werd officieel erkend op de Charter Day van 12 maart 1983.

Lions Club Pajottenland heeft door de jaren heen geijverd om het Lions ideaal “We serve” in realiteit om te zetten en waar te maken. Dit is op verschillende vlakken een groot succes geworden.

L.C. Pajottenland kreeg dan ook vanuit de USA de speciale vermelding van “Modelclub”, ondermeer dankzij onze sociale werken en de getoonde dynamiek in ledenwerving.